فرهنگ جامعه ارتباط مستقیمی با کتاب دارد و صفحه آرایی کتاب یکی از اولین قدم های اجرایی کار می باشد. اما در این راه سوالات بسیاری برای نویسنده به وجود می آید. اینکه از کجا شروع کند؟ در ورد یا ایندیزاین صفحه بندی کند؟ قیمت، مجوز، چاپ و ….. چه میشود و بسیاری از موارد دیگر. پس با استدیو صفحه آرایی که یکی از برندهای مطرح در این زمینه می باشد همراه باشید تا همه سوالات خود را دریافت کنید.

صفحه آرایی کتاب در ایران به آغاز نشر کتاب در ایران بر می گردد. تمامی نسخ خطی و کتاب های باقی مانده از تاریخ مکتوب زبان فارسی هر یک به نوعی دارای صفحه آرایی است. در این کتاب ها خوشنویسان و مذهبان وظیفه ی صفحه آرایی را برعهده داشته اند و کاتب یک کتاب صفحه آرا و تعیین کننده ی چیدمان یک صفحه نیز بود است. تطبیق متقارن عناصر، تقسیم متقارن سطوح ، تنظیم هندسی نقوش ، تلفیق موزون خط ها و ترکیب متعادل رنگ ها، همه دست آوردهایی هستند که وحدت مضمونی و بصری را در نسخه های خطی ایران تامین می کنند. با رواج صنعت چاپ در دوره ی قاجارصفحه آرایی وارد مرحله دیگری می شود که تاثیر تکنیک ها و امکانات فنی بر روی آن بسیار است .

اصول صفحه آرایی کتاب

صفحه آرایی کتاب شامل مجموعه ای از قواعد و اصول است که برای طراحی و چیدمان صفحات کتاب به کار می رود. این قواعد شامل موارد زیر است:

1- حاشیه ها:

حاشیه های مناسب برای کتاب باید در نظر گرفته شود. حاشیه های مناسب به خواننده اجازه می دهند تا با راحتی صفحات را خوانده و درک کنند. اگر به دنیال زیبایی صفحه آرایی هستید بهتر است حاشیه ها بیشتر باشد، زیرا هم خواندن راحتر است و هم ورق زدن، اما اگر به دنبال کاهش هزینه صفحه آرایی کتاب هستید بهتر است که حاشیه ها کمتر تا فضای بیشتری برای نوشته ها باشد که البته ما توصیه نمیکنیم.

2- فضای خالی:

فضای خالی بین خطوط، پاراگراف ها و بخش های مختلف کتاب بسیار مهم است. این فضای خالی به خواننده اجازه می دهد تا با راحتی صفحات را خوانده و درک کنند. حاشیه بیرونی برای انگشتان خواننده است که هنگام مطالعه آن قسمت را بگیرد و کتاب را نگه دارد. حاشیه بالایی جایی است که شما می‌توانید اطلاعات مربوط به نام فصل، نام کتاب و شماره صفحه را در آن بیابید. حاشیه پایینی فضای سفیدی است که هشدار می‌دهد متن یک صفحه چه زمانی به اتمام برسد و مابقی متن به صفحه دیگر منتقل شود. حاشیه داخلی کتاب این اطمینان را می‌دهد که متن صفحه به بخش چشب کاری شده عطف کتاب وارد نخواهد شد. به صورت طبیعی، حاشیه‌های بالا، پایین و بیرونی نسبت به حاشیه درونی کتاب کوچکتر هستند. حاشیه درونی کتاب عموماً ۲ سانتیمتر می‌باشد.

3- فونت:

از موارد مهم در صفحه آرایی کتاب موضوع فونت است. سعی کنید با در نظر گرفتن جامعه هدف، سن مخاطب، تحصیلات و …. نوع فونت و اندازه مناسب را انتخاب و از استفاده بیش از حد فونت ها خود داری نمائید. یعنی فونت ها محدود و مناسب باشد.

4- سبک: سبک مناسب برای چیدمان صفحات کتاب بسیار مهم است. سبک مناسب به خواننده اجازه می دهد تا با راحتی صفحات را خوانده و درک کنند.

5- ترتیب:

ترتیب و فصل بندی مناسب برای چیدمان صفحات کتاب بسیار مهم است. نظم در اجرای کتاب تاثیر زیادی در درک موضوع کتاب برای مخاطب دارد. اگر در حال نوشتن یک رمان هستید، احتمالاً فقط عناوین فصل و شاید تغییر صحنه های گاه به گاه را دارید. با این حال، باید در دستنوشته خود مشخص کنید که یک قسمت به کجا ختم می شود و قسمت بعدی کجا شروع می شود. در کتاب‌های غیرداستانی، چیدمان می‌تواند پیچیده‌تر باشد، زیرا ممکن است نکات زیادی را با بخش‌ها و زیربخش‌ها و حتی نمودارها و تصاویر بیان کنید. بهترین توصیه این است که همه چیز را ساده بچینید. ممکن است بخواهید عناوین یا زیرنویس ها را مانند یک طرح شماره گذاری کنید. برای دقت، فهرستی از مطالب را به همراه نسخه خطی خود به شخص صفحه بند خود ارسال کنید تا به آن مراجعه کند.

6- عکس:

مطمئن شوید که تصاویر شما به وضوح نام گذاری شده اند. اگر فقط چند تصویر دارید، نامگذاری تصاویر ایده خوبی است. اگر در حال نوشتن کتابی با تصاویر متعدد هستید، ممکن است بخواهید آنها را از 1 تا 100 شماره گذاری کنید و سپس دستورالعمل های متنی مانند “عکس 27 اینجا می رود” را وارد کنید. حتماً از شخص صفحه بند خود بپرسید که تصاویر چگونه باید ارسال شوند و با چه فرمتی و چه dpi (رزولوشنی)؟ تصاویر دانلود شده از اینترنت معمولاً وضوح کافی برای بازتولید روی کاغذ در یک کتاب ندارند – و فراموش نکنید که معمولاً دارای حق چاپ هستند.

7- ویراستاری قبل از صفحه آرایی:

تا زمانی که از تمام شدن کتاب خود مطمئن نشده اید، کتاب خود را برای طراح کتاب خود ارسال نکنید. زمانی که فرد صفحه آرایی کتاب را در دست دارد، نباید چیزی را ادیت کنید. هیچ چیز بدتر از تلاش برای تصحیح کتابی نیست که در حال صفحه آرایی است، زیرا بازنویسی یک پاراگراف یا افزودن یا کم کردن متن می‌تواند منجر به جابجایی عکس‌ها، جداول، فهرست، بخشها و …. شود. علاوه بر این، هر تغییری که در زمان صفحه آرایی کتاب ایجاد می‌شود، ممکن است باعث خطایی در بخش های دیگر شود. فقط جزئی ترین تغییرات پس از صفحه آرایی مجاز است، بنابراین مطمئن شوید که بهترین نوشته خود را به شخص صفحه بندی ارسال می کنید.

8- پذیرای پیشنهادات باشید:

قبل از اینکه طراح کتاب را انتخاب کنید، حتما از سایر نویسندگان راهنمایی هایی دریافت کنید. ممکن است نمونه کارهای طراح را بخواهید. کتاب خود را با طراح درمیان بگذارید و ببینید او چه چیزی را توصیه می کند و چه ایده هایی برای طراحی آن دارد تا مطمئن شوید که هر دو هم نظرهستید. طراحان کتاب عموما تجربه بیشتری دارند. آنها دلایلی خواهند داشت که چرا فونت‌ها و حاشیه‌های خاصی را برای کتاب شما انتخاب می‌کنند، در درجه اول به این ترتیب کتاب از نظر بصری جذاب و همچنین برای خوانندگان شما قابل دسترسی خواهد بود. ایده های خود را به طراح خود منتقل کنید، اما فرآیند را مدیریت نکنید.

از طراح کتاب بخواهید که فقط چند صفحه را چیدمان کند تا بتوانید آنها را ببینید و فونت، اندازه و سرصفحه را تأیید کنید. سپس هنگامی که ظاهر کتاب را دوست داشتید، به طراح کتاب اجازه دهید کار خود را انجام دهد. صبر کنید تا نمونه را ببینید و سپس می توانید هر گونه تنظیمات کوچک لازم را انجام دهید. با پیروی از این دستورالعمل های ساده، در نهایت به کتاب زیبایی خواهید رسید که انتظارات شما را برآورده می کند .

9- سایز مناسب کتاب:

بخش چالش کار صفحه آرایی کتاب انتخاب سایز است. سایز کتاب برای موضوعات و سن های مختلف میتواند متفاوت باشد. پس بهتر است با توجه به مخاطبريال موضوع، سن و همچنین دیدن سایر کتاب ها مشابه، سایز مناسب کتا خود را انتخا کنید.

نمونه صفحه آرایی کتاب

نقش مشاهده در پیشرفت هر کار هنری اثر شگرفی دارد. دیدن نمونه صفحه آرایی کتاب به مخاطب کمک میکند تا طراحی کتاب را به راحتی و کمنرین اشتباه به سرانجام برساند، بنابراین در این بخش نمونه صفحه آرایی کتاب را که در استددیو صفحه آرایی انجام شده قرار داده ایم، همچنین نمونه های خلاق کتابهای مطرح را قرارداده ایم که به شما در این مسیر کمک کرده باشیم.

آموزش صفحه آرایی کتاب در ورد (word)

افزایش وحشتناک هزینه ها و عدم سودهی کتاب باعث شده انتشارات و مولفین و … از طراحی و صفحه آرایی کتاب در ایندیزاین به ورد حرکت کرده تا بلکه اندکی از هزینه های خود را کاهش دهند که در مورد این موضوع در ادامه مطلب، توضیح داده ایم. امادر این بخش فیلم آموزش صفحه آرایی کتاب در ورد (word) را به ربان انگلیسی قرارداده ایم که صفحه آرایی کتاب در ورد را به طور جامع و کامل توضیح داده و می توانید برای طراحی کتاب خود از این فیلم استفاده نمائید.

برای اخذ قیمت صفحه آرایی کتاب و همچنین مشاوره با ما تماس بگیرید.

خدمات ما در زمینه طراحی و صفحه آرایی کتاب

صفحه آرایی و صفحه بندی کتاب نقش مهمی در هزینه، جذب مخاطب و راحتی خواندن دارد، ما به پشتوانه صدها کتاب مختلف که طراحی نموده ایم در این کار کنار شما هستیم.

ممکن است شما نوشته های خود را روی کاغ نوشته باشید و یا کتاب شما مملو از فرمول و … باشد، نگران نباشید چون ما برای شما تایپ خواهیم کرد.

جلد اولین نشان از کتاب شماست و تاثیر مستقیمی بر روی مخاطب دارد بنابراین طراحی جلد کتاب را جدی بگیرید.

نوشتن کتابی عاری از ایراد سخت است، اما با یک ویراستاری درست به این نتیجه خواهید رسید.

در صورت نیاز ما سایر موارد دیگر مانند اخذ مجوز های قانونی کتاب، چاپ افست و دیجیتال کتاب را نیز ارائه خواهیم کرد

هزینه صفحه آرایی کتاب

دو ستونه
عمودی
افقی

هزینه صفحه آرایی کتاب

جمع کل به ازای هر صفحه

{{ item.label }} {{ item.converted }}
pro

Your service request has been completed!

We have sent your request information to your email.
Issued on: {{ $store.getters.getIssuedOn }}
روش پرداخت: {{ $store.getters.getPaymentType }}
{{ item.label }}: {{ item.converted }}

دقت نمائید که این قیمت ها حدودی بوده و برای دریافت قیمت بایستی بخشی از کتاب ارسال گردد تا قیمت نهایی مشخص گردد.

افتخار همکاری با

صفحه آرایی در ایندیزاین یا ورد

صفحه آرایی در ایندیزاین و ورد تفاوتهای زیادی دارد. و البته در قیمت نیز این تفاوت به وضوح دیده می شود. بسیاری از مخاطبین هم با توجه به عدم دانش کافی در این بخش به خاطر موضوع هزینه دچار چالش می شوند. بنابر این به روشی کاملا ساده برخی از مزایای صفحه آرایی در ایندیزاین نسبت به ورد را بیان می نمائیم تا خود تصمیم بگیرید:

• امکان تعریف استایل برای ابجکت، پاراگراف و … که باعث صرفه جویی در زمان و تنظیمات یکنواخت میشود.

امکانات ایندیزاین در تعریف استایل و ابجکت و …. بیشتر است. بنابر این اگر کتاب نیاز به تعریف استایل و ابجکت زیادی دارد ورد توصیه نمیشود.

• امکان خروجیگیری با فرمتهای متنوع دیجیتالی مانند PDF، EPUB، HTML و …

ممکن است کتاب را برای فروش در دی جی کالا، آمازون و …. بخواهید و یا حتی دوست داشته باشید به صورت آنلاین نشر دهید. در این زمان ورد اصلا امکانات مناسبی ندارد و حتما باید از ایندیزاین استفاده نمائید.

• هماهنگی با برنامه های دیگر ادوب مانند فتوشاپ، ایلستریتور و …

اگر در کتاب از تصاویر و گراف و نمودار استفاده نمیشود میتوانید از ورد استفاده کنید اما اگر تصاویر و …. ریاد است حتما از ایندیزاین، چون باید عکسها ادیت و بعد جایگزاری شود.

• وجود ابزارهای مختلف طراحی برای تایپوگرافی حرفهای و جذاب

از تفاوت های دیگر این دو نرم افزار تفاوت در ابزارهای گرافیکی و فونت است که میتوانید به زیباتر شدن کتاب کمک کند.

• امکان تنظیم چیدمان صفحات در مستر که باعث راحتی و انعطافپذیری در کار میشود.

یکی از تفاوت های اساسی در این دو نرم افزار موضوع صفحات مستر می باشد. به طور صاده ما ممکن است در هر فصل کتاب از عنوان صفحه جدا و یا حتی طرح و رنگ جدا استفاده کنیم. در ایندیزاین با ایجاد یک صفحه مستر این کار به راحتی انجام میگردد اما در ورد این امکان نیست و باید به صورت دستی انجام شود.

نتیجه : ورد بهتر است برای صفحه آرایی کتاب ساده و بدون نیاز به طراحی پیچیده استفاده شود. ایندیزاین برای طراحی صفحه آرایی حرفه ای و خلاقانه.

سایزبندی کتاب / دسته بندی کتاب

بطور معمول کتاب ها را از نظر موضوعی و گروه سنی به انواع مختلفی تقسیم بندی می کنند. کتاب ها از نظر دسته بندی موضوعی به بخش های شعر، داستانی، عمومی و تخصصی، آموزشی و کمک آموزشی، واژه نامه و دایره المعارف تقسیم می شوند، همچنین دسته بندی کتاب ها از نظر گروه سنی به دو گروه کودک و نوجوان و بزرگسال تقسیم بندی می گردند. در بخش کودک و نوجوان تقسیم بندی دیگری نیز وجود دارد، که کتاب ها را بر اساس سن مخاطب در گروه های الف/ب/ج/د/هـ قرار داده می شوند.

به اندازه طول و عرض هر برگ کتاب قطع می‌گویند. در جهت استفاده آسان‌تر یا متناسب با نیاز و کاربرد کتاب برای کتاب‌ها قطع‌های مختلفی در نظر گرفته شده است. درواقع قطع‌های مختلف از آن جهت که حمل و نقل و نگهداری کتاب راحتتر شود کاربرد دارد. همچنین انتخاب ابعاد و نوع قطع کتاب متناسب با نوع و سایر ویژگی‌های کتاب می‌تواند از دورریز کاغذ هنگام برش نیز جلوگیری کند.

از نظر سایز هم ابعاد ذیل مورد استفاده قرار می گیرد؟

سلطانی   49×34

رحلی   28/5×21
وزیری  23/5×17
رقعی   21×۵/۱۴
خشتی   22×21/5
جیبی   14/5×10
پالتویی جیبی    21×10/5

چگونه تبدیل پایان نامه به کتاب کنیم؟ تدوین و تالیف و نگارش کتاب چگونه انجام می شود؟

اگر به تازگی فارغ‌التحصیل شده‌اید و قصد دارید برای تبدیل پایان نامه به کتاب اقدام کنید، باید بدانید که در راهی طاقت‌فرسا، ملال‌آور و طولانی قدم گذاشته‌اید که ساعت‌های متمادی از وقت شما را خواهد گرفت. اما خبر خوب اینجاست که شما اولین نفر در این عرصه نیستید و اگر از همان ابتدا روی نکات مهم تمرکز کنید، کارتان راحت تر می شود.

تالیف کتاب یعنی انتقال پیام های مولف به نحوی که خواننده تمام موضوع و پیام نویسنده را به راحتی درک کند. اما جنبه های گوناگونی مبنی بر تفاوت هایی که یک کتاب ”خوب“ با کتابی که صرفاً فقط نوشته شده است، وجود دارد. هر فردی که تصمیم به نوشتن کتاب دارد خیلی سریع متوجه می شود که نویسندگی به مهارت و تخصص و توانایی فهم کلمات نوشته شده در هر سبک نوشتاری نیاز دارد. نوشتن کتاب مستلزم تسلط به قواعد نگارشی و زبانی است. نویسنده باید بداند که نگارش یک کتاب، شامل توضیحات و سبک های مختلف بوده و نیاز به توانایی بالا، مهارت و آگاهی دارد. هر کتابی انواع، سبک و سایزهای گوناگونی دارد. همچنین هر کتابی اهداف و نیازهای بخصوصی را در بر می‌گیرد. نکته اصلی این است که خدمات نگارش و تالیف کتاب مستلزم دانش تخصصی در این زمینه می باشد. مثل بقیه سبک‌های نوشتاری به اطلاعات خاصی نیاز دارد و تقسیم بندی آنها بر اساس نوع آموزش، تخصص و مهارت متفاوت می باشد.

برای طراحی جلد کتاب باید چه کاری انجام دهیم؟

طراحی یک جلد کتاب را می‌توان جزو مهم‌ترین و آخرین مرحله چاپ کتاب دانست زیرا این مرحله نیازمند از قبل مشخص شدن سایز کتاب، رنگ کاغذها، تعداد صفحات و ویرایش نهایی نوشته است.

همان‌طوری که در گذشته بیان شد، مخاطب کتاب عامل تاثیر گذاری در محتوا و همینطور در صفحه آرایی و طراحی است. در طراحی کتاب باید به این دقت شود که مخاطب در چه رنج سنی قرار دارد. مخاطب چه کسانی هستند؟

چند درصد از مخاطبان مرد و چند درصد زن هستند. پاسخ دادن به این سوالات باعث می‌شود که دید کلی و خوبی نسبت به انتقال پیام به مخاطب خود داشت.

قبل از طراحی جلد کتاب بهتر است که چندین کتاب مختلف در حوزه مربوط به موضوع مورد بررسی قرار گیرد. نکاتی که باید به آن دقت شود، اندازه فونت، طیف رنگی، مدل طراحی، حروف چینی و … است.

جلد کتاب معمولا از چند سطر و تصویر تشکیل شده است. جلد کتاب باید از کیفیت خوبی برخوردار باشد. به این دلیل که جلد کتاب هویت شما است و نقش بسیا مهمی در فروش کتاب شما دارد. نوع فونت، سایز فونت، طیف رنگ و … همه جزو مسائل مهمی است که دست در دست هم خواهد داد تا هویت کتاب را شکل دهند.

نرم افزار های صفحه آرایی کتاب

اما به راستی امکان صفحه آرایی کتاب در ورد وجود دارد؟ آیا میتوان کتاب را در ورد صفحه آرایی کرد؟

اصولا برای صفحه آرایی کتاب، صفحه آرایی مجله، صفحه آرایی کتاب کودک، صفحه آرایی روزنامه، صفحه آرایی نشریه و اصولا هر نوع کار صفحه آرایی ابتدا بایستی محتویات در ورد وارد شود  سپس آماده و در واقع صفحه آرایی شود و بعد در ایندیزان وارد شود(البته به طور مستقیم هم امکان دارد اما پیشنهاد نمیگردد).

بنابر این امکان صفحه آرایی در ورد وجو دارد. اما اگر کار ساده و بسیار معمولی باشد. برای کارهای خاص و هنری حتما باید از نرم افزار های صفحه آرایی استفاده شود.

از نرم‌افزار Adobe InDesign بیشتر در تولید مجله‌ها و کتاب‌ها، برشورهای تبلیغاتی و موارد این چنینی استفاده می‌شود. از قابلیت‌های اصلی این ابزار طراحی و صفحه آرایی می‌توان به کاربرد آسان و مطلوب آن در ارتباط با متن‌های نوشتاری اشاره کرد. با استفاده از نرم‌افزار Adobe InDesign به سادگی می‌توان الگوها و یا متن‌های چند ستونی را ایجاد نمود. از ویژگی‌هایی که این نرم‌افزار را از سایر برنامه‌های مشابه متمایز می‌نماید، می‌توان به مواردی نظیر شفافیت، جلوه‌های خلاقانه، سهولت اصلاح اشیا، قابلیت فوق حرفه‌ای برای جستجوی متن، سازگاری با اسناد پرحجم و موارد این چنینی اشاره کرد. آخرین نسخه نرم‌افزار Adobe InDesign به طور کامل از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند.

دومین برنامه نرم‌افزار ادوبی این کپی سی سی محصول شرکت معروف ادوبی است که برای کاربران خود امکان ویرایش، نوشتن، طراحی و بسیاری امکانات دیگر را فراهم می کند. در این نسخه امکاناتی همچون: ساخت کتاب الکترونیکی قابل استفاده بر روی تلفن همراه، استفاده از جلوه های مالتی مدیا در کتاب های ساخته شده اضافه شده است.

نرم افزار QuarkXPress با ابزارهای منحصربفرد خود، امکان یکپارچه سازی متن ها و ویرایش تصاویر و رنگ ها را برای کاربران فراهم می‌سازد. این ابزار طراحی گرافیکی و چاپ و نشر حرفه‌ای توسط مطبوعات، بنگاه‌های تبلیغاتی، حروف‌چین ها، ناشران شرکت‌ها، کمپانی‌های طراحی و ناشران کتاب‌‎ها مورد استفاده قرار گرفته است.

سایر ویژگی های نرم افزار:
طرح بندی صفحه با امکان Drag and Drop.
برخورداری از ابزار Flash و Web.
قابلیت چاپ و نشر.
برخورداری از استایلهای خروجی.
و …

برای اخذ قیمت صفحه آرایی کتاب و همچنین مشاوره با ما تماس بگیرید.

مراحل آماده سازی یک کتاب برای چاپ

  • 1-.تالیف ترجمه یا گردآوری

    در این مرحله کتاب به وسیله نویسنده، ناشر، مترجم و … گرد آوری و تنظیم میشود. ممکن است این نوشتها در کاغذ و یا به صورت ورد باشد

  • 2.تایپ ویراستاری

    تایپ ویراستاری مرحله بعد از تالیف است که بایستی به دقت، اصولی و بر اساس استاندارد صفحه آرایی کتاب تایپ گردد.

  • 3- صفحه آرایی کتاب

    بعد از موارد فوق صفحه آرایی کتاب بایستی انجام شود و طراحی جلد نیز صورت گیرد.

  • 4-اخذ مجوز

    مجوز شامل شابک،فیپا،مجوز چاپ از ارشاد(که خود نیز شامل دو حالت میشود اول طی تمامی مراحل توسط نویسنده که به ناشر مولف معروف است و دوم طی تمامی موارد توسط ناشر)

  • 5-چاپ کتاب

    چاپ کتاب(لیتوگرافی.چاپ صفحات داخلی.چاپ جلد.سلفون جلد.صحافی) شما پس از اتمام کار و تدوین منطقی مطالبتان باید مقدمه ای مناسب برای اثر خود بنویسید و فهرست(بدون شماره گذاری)تهیه کنید و پس از ویراستاری نسخه نهایی را برای صفحه آرایی آماده کنید.

محاسبه عطف کتاب

مشاوره همکاران استودیو صفحه آرایی کتاب بسیار جامع و کامل بود ممنون از شما عزیزان

از سرعت عمل و قیمت های شما لذت بردیم

پرسش و پاسخ صفحه آرایی کتاب

سرعت عمل، راحتی کار، گرافیک و زیبایی کار و …… ما همیشه پیشنهاد طراحی کتاب را در ایندیزاین می دهیم نه در ورد

The last comment needs to be approved.
9 پاسخ
  1. مریم رستمی
    مریم رستمی گفته:

    سلام. هزینه صفحه آرایی چطور محاسبه میشه؟ چرا انقدر در سایت ها مختلف متفاوت قیمت دادن

    پاسخ
  2. رحمان یزدانی
    رحمان یزدانی گفته:

    سلام و تشکر از مطالب شما
    صفحه آرایی کتاب در ورد بهتر است یا در ایندیزاین. لطفا راهنمایی بفرمائید. من قصد صحه آرایی کتاب خودم رو دارم اما دچار شک و شبه شدم

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      سلام. صفحه آرایی کتاب که دارای تصویر و یا زیرنویس، جدول، فرمول و …. باشد، در ایندیزاین بهتر اما هزینه بیشتری دارد. اما اگر کتاب بدون تصویر و فقط متن باشد، میتوان از ورد استفاده کرد

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *